خرید آسانسور خانگی

خرید آسانسور خانگی

به طور کلی آن دسته از مردم که با توجه به افزایش سن‌؛ در خانه‌های چند طبقه و آپارتمانی زندگی می‌کنند، در طول شبانه‌روز اغلب نگران پیمودن پله‌های خانه‌شان هستند. برای مثال رفت و آمد با استفاده از راه‌پله‌ها برای آن دسته از سالمندان که از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کنند تقریباً غیر ممکن خواهد بود. با توجه به این شرایط، تعداد زیادی از افراد، با افزایش سن و به خاطر وجود پله های فراوان، با متحمل شدن بالاترین هزینه ها، مجبور به ترک آپارتمان خود و تهیه خانه‌هایی تک طبقه می‌شوند تا قادر به گذراندن زندگی روزمره باشند. در حالی که تمام مشکلات جابجایی از طبقه همکف به بخش‌های مختلف ساختمان با استفاده از آسانسورهای خانگی می‌تواند زندگی آسوده‌تری برای افراد ایجاد نماید.

انواع آسانسور خانگی

انواع آسانسور خانگی
انواع آسانسور خانگی

به هنگام جستجوی آسانسور خانگی مناسب، موارد زیادی برای انتخاب وجود دارد. به طور کلی، سیستم محرک یا نحوه بالا و پایین رفتن کابین آسانسور است که انواع آسانسورهای خانگی موجود را تعریف می کند.

صرف نظر از سیستم درایو (بخش متحرک)، انواع مختلفی از آسانسورهای خانگی در اندازه‌های مختلف وجود دارد، برای مثال، از آسانسورهای جمع و جور و طراحی شده برای قرار دادن در فضاهایی به اندازه کمد گرفته تا مدل‌های بزرگتر که می‌توانند حتی افراد به همراه صندلی چرخ‌دار را در خود جای دهند. آسانسورهای خانگی اکنون می‌توانند جزئی از خانه شما باشند و یا حتی مبنایی برای تزئینات داخلی آپارتمان شما باشند.

به طور کلی آسانسورهای خانگی 5 نوع اصلی دارند

  1. آسانسورهای کابلی: گزینه‌ای مناسب برای مکان‌هایی با ساخت و ساز جدید
  2. آسانسورهای زنجیره‌ای: گزینه‌ای مناسب برای صرفه جویی در فضا و دوام قابل توجه
  3. آسانسورهای کششی (MRL): مناسب برای استفاده در ساختمان‌های در حال ساخت و جدید، دوام بالا و همچنین گزینه‌ای مناسبی برای نصب در ساختمان‌هایی که از ابتدا آسانسور نداشته‌اند.
  4. آسانسورهای هیدرولیک: گزینه‌ای مناسب برای صرفه جویی در فضا
  5. آسانسورهای پنوماتیک: مناسب برای ساختمان‌های قدیمی و دارای زیرزمین

آسانسور کابلی یا آسانسور کششی

آسانسور کابلی یا آسانسور کششی
آسانسور کابلی یا آسانسور کششی

سیستم آسانسورهای کابلی از شافت، ماشین (بخش حرکتی)، سیستم کنترل و وزنه‌های متقابل تشکیل شده‌اند. بعضی از مدل‌ها به اتاق مکانیکی نیز احتیاج دارند. آسانسورهای کابلی مانند آنهایی هستند که در ساختمان‌های تجاری، فراوان دیده می‌شوند. این آسانسورها به دلیل شافت و اتاق مکانیکی بیشترین فضا را اشغال می‌کنند، بنابراین نصب این نوع آسانسورها، در ساختمان‌های جدید و در حال ساخت منطقی‌تر و مناسب‌تر است.

آسانسور زنجیره‌ای

آسانسورهای زنجیره محور، شبیه آسانسورهای کابل‌دار هستند اما برای بالا و پایین آوردن کابین از یک بخش زنجیره‌ای به جای کابل استفاده می‌کنند. دوام این زنجیرها نسبت به کابل‌ها بیشتر است و اغلب نیازی به تعویض ندارند. استفاده از این نوع آسانسورها در فضا صرفه‌جویی می‌کند، زیرا در این نوع از آسانسورهای خانگی نیازی به وجود اتاق بخش حرکتی مجزا نیست.

آسانسورهای کششی MRL

آسانسورهای کششی یاMRL  (فاقد اتاق بخش حرکتی) با کشویی به بالا و پایین مسیر با وزنه مقابل کار می‌کنند. این نوع از آسانسورهای خانگی، برای خانه‌های فاقد آسانسور که به تازگی تصمیم به نصب دارند، مناسب است زیرا به اتاق بخش حرکتی نیاز ندارند . با این حال، باید به این نکته توجه داشت که این آسانسورها به فضایی جهت قرار دادن اجزای لازم برای بالا و پایین رفتن کابین نیاز دارند.

آسانسور هیدرولیک

نیروی آسانسورهای هیدرولیک توسط پیستونی که درون یک سیلندر حرکت می‌کند تأمین می‌شود به همراه یک سیستم قدرتمند که کاملاً در داخل شافت آسانسور قرار دارد، و یک کنترلر کوچک که درون کابینت روی دیواره نزدیک آسانسور قرار می‌گیرد. آسانسور‌های هیدرولیکی، نیازمند حفره‌ای به عمق اتاقک آسانسور در داخل زمین هستند.

آسانسور پنوماتیک

آسانسور پنوماتیک
آسانسور پنوماتیک

آسانسورهای پنوماتیک از یک سیستم خلأ درون یک لوله برای تأمین انرژی حرکت خود استفاده می‌کنند. در این نوع از آسانسورهای خانگی، نیازی به چاله برای اتاقک و بخش‌های مکانیکی نیست. آسانسورهای پنوماتیک، از ساده‌ترین انواع آسانسورهای خانگی برای نصب در خانه‌های از پیش ساخته شده هستند.

قیمت و هزینه‌ آسانسور خانگی

برخلاف بسیاری از پیشرفت‌های دیگر در منازل و آپارتمان‌ها، افزودن آسانسور خانگی به فضای موجود با هزینه‌های ساخت بیشتری همراه است. آسانسورهای خانگی نصب شده بر روی یک دیوار داخلی می‌تواند نیاز به جابجایی سیم‌کشی، مجاری تهویه هوا یا حتی لوله‌کشی داشته باشد. یکی از گزینه‌های جایگزین، ساخت شافت بر روی دیواره خارجی است تا ساعات کار را کاهش دهد.

صرف نظر از اینکه نصب  آسانسور چقدر هزینه برای شما دربر دارد، آماده شدن خانه برای نصب آسانسور نیز به صورت جداگانه هزینه‌هایی دارد. مقاوم سازی می‌تواند هزاران بار انجام شود، همچنین ارتقا interior داخلی مانند مواد پانل دیواری، کفپوش و نورپردازی سفارشی نیز می‌تواند به لیست هزینه‌ها اضافه شود. علاوه بر موارد پیشین، هزینه‌های پیش پرداخت برای شروع کار هم می‌تواند دلهره آور باشد. آسانسورهای خانگی با تخمین‌های شروع شده از 10 درصد ارزش فعلی خانه، ارزش ملک شما را افزایش می‌دهند. در مورد آسانسورهای خانگی باید گفت، وسایلی نیستند که فقط برای استفاده افراد ثروتمند ساخته شده باشند اما از طرفی وسیله‌های ارزان قیمتی هم نیستند، پس در خرید یا ساخت یک آسانسور خانگی، بهره جستن از مشاورین متخصص امری عاقلانه است.

بهترین برندهای آسانسور خانگی در جهان

معیارهایی که هنگام خرید آسانسور خانگی باید مورد ارزیابی قرار گیرند عبارت اند از: هزینه و قیمت گذاری (باید براساس کیفیت، دوام و کارایی به صرفه‌ترین باشد)، پشتیبانی‌های پس از فروش شرکت فروشنده، رتبه‌بندی کیفیت با توجه به ارزیابی متخصصان و همچنین بررسی های لازم دیگر.

Residential Elevators

هشت مدل کابین و چندین گزینه متناسب با هر دکوراسیون را ارائه می‌دهد و مصرف کنندگان می‌توانند یک آسانسور سفارشی طراحی کنند.

Easy Climber

آسانسورهای خانگی Easy Climber به شافت، اتاق ماشین یا خط برق اختصاصی احتیاج ندارند، بنابراین هزینه‌های ساخت تقریباً برای هر بودجه‌ای مقرون به صرفه است.

Savaria

Savaria پنج مدل آسانسور خانگی تولید می‌کند که شامل آسانسورهای درام هیدرولیک، بدون دنده و سیم پیچ است.

Pneumatic Vacuum Elevators

با استفاده از هوا کار می‌کنند، آسانسورهای خانگی پنوماتیک وکیوم بهترین گزینه برای محیط زیست هستند و قدرت بالا رفتن 50 فوت با حداکثر پنج توقف را دارند.

Inclinator

قابل تنظیم‌ترین آسانسورهای خانگی هستند، گزینه‌های Inclinator برای سفارشی سازی گسترده هستند و وب سایت‌های فروشنده این نوع از آسانسورهای خانگی، ترکیب ویژگی‌ها و اجزای مورد نظر برای مصارف خانگی مناسب را آسان می‌کند.

شرایط نصب آسانسور خانگی

شرایط نصب آسانسور خانگی
شرایط نصب آسانسور خانگی

اگر در نظر دارید یک آسانسور خانگی برای دسترسی بهتر در خانه‌ی قدیمی خود آماده کنید، بیش از هر زمان دیگری گزینه‌های انتخابی دارید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام نوع را می‌خواهید، به فضایی که برای نصب در دسترس دارید به خوبی فکر کنید. وقتی با شرکت آسانسور خانگی محلی خود تماس برقرار می‌کنید و تصمیم می‌گیرید کدام نوع آسانسور را نصب کنید این اطلاعات مفید خواهند بود:

نصب آسانسور خانگی بستگی زیادی به نوع آسانسور خانگی دارد که خریداری می‌کنید.

اگر در حال ساخت خانه جدیدی هستید، بیشترین گزینه را برای نصب خواهید داشت. می‌توانید راحت‌ترین یا جذاب‌ترین مکان را برای آسانسور خود انتخاب کنید و با اجازه دادن فضای کم یا زیاد برای قرار دادن شافت آسانسور، اندازه آن را اندازه بگیرید. آسانترین و مقرون به صرفه‌ترین زمان ممکن برای نصب هرنوع از آسانسورهای خانگی، در هنگام ساخت یک منزل جدید است.

اگر قصد دارید خانه موجود خود را با آسانسور مقاوم سازی کنید، مقرون به صرفه‌ترین گزینه آسانسورهای خلأ p پنوماتیک یا بدون شافت است. هر دو فضای کمی را اشغال می‌کنند و تقریباً در هر جای خانه می‌توانند اضافه شوند. اهرم‌های کشنده‌ی آسانسورهای پنوماتیک، غالباً در کنار راه پله موجود نصب می‌شوند. اگر بودجه و فضای کافی دارید، می‌توانید با آسانسور هیدرولیکی یا کابلی خانه‌ای را به بهترین شکل ممکن مقاوم سازی کنید.

ابعاد مورد نیاز برای نصب آسانسور خانگی

ابعاد مورد نیاز برای نصب آسانسور خانگی
ابعاد مورد نیاز برای نصب آسانسور خانگی

اکثر ساختمان‌های مسکونی نیاز به آسانسورهای خانگی 18 فوت مربع یا کمتر دارند، یعنی به اندازه کافی برای قرار دادن آسانسوری با عرض 3 فوت و عمق 6 فوت جا دارند، مگر اینکه یک آسانسور بخواهید که همزمان تعداد زیادی را جابجا کند.

آسانسورهای کابلی یا هیدرولیکی

اندازه استاندارد برای آسانسورهای کابلی یا هیدرولیکی سنتی از 12 فوت مربع تا 15 فوت مربع یا برای آسانسورهای سفارشی بزرگتر است. برای نصب آسانسور هیدرولیکی یا کابلی، که در خانه شما تعبیه شده و در پشت درب یا قفسه کتاب پنهان شده است، حداقل به مساحت پنج فوت مربع از خانه خود را نیاز دارید که می‌تواند مسدود شود.

آسانسورهای پنوماتیک

آسانسور خلا پنوماتیک، اگر فضای کمتری داشته باشید ممکن است گزینه بهتری باشد. این نوع از آسانسورهای خانگی، برای اسکان یک نفر روی ویلچر به حدود 3 فوت در 4 فوت (12 فوت مربع) نیاز دارند و معمولاً در کنار یک راه پله قرار می‌گیرند.

آسانسورهای بدون شافت

یکی دیگر از گزینه‌های آسانسور که فضای کمی نیاز دارد، گزینه بدون شافت است. آسانسور بزرگتر بدون شافت به منظور جای دادن ویلچر یا دو نفر معمولاً به فضای 14 فوت مربعی نیاز دارد.

نکاتی که در خرید آسانسور خانگی باید در نظر بگیریم

بودجه خود را بر اساس نیازهای حرکتی، فضای موجود و هزینه‌های ساخت بنا در نظر بگیرید.

 اطمینان حاصل کنید که سرویس مجاز در منطقه شما برای نگهداری منظم در دسترس است.

 قبل از انتخاب آسانسور خانگی، انواع مختلف آسانسورهای خانگی را “تست درایو” کنید.

قیمت و خرید آسانسور

در آخر باید بدانید که شرایط لازم برای نصب آسانسور در خانه شما به فضای موجود، نوع آسانسور مورد نظر شما و اینکه آیا باید آن را در خانه فعلی خود نصب کنید یا در خانه‌ای که جدیداً در حال احداث است بستگی دارد. در پایان ضمن تشکر از وقتی که برای مطالعه این مقاله گذاشتید باید بگوییم، همچنین شما می توانید با تماس با تیم مشاوران ما بهترین قیمت آسانسور را بیابید و خرید آسانسور خود را با بزرگترین و معتبرترین شرکت آسانسوری در ایران تجربه نمایید. 

برای دریافت قیمت آسانسور از شرکت آسانسوری ستاره فرازنما با ما تماس بگیرید

پیوند های اشتراک گذاری پست

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه