آسانسور پکیج

آسانسور پکیج

آسانسور یا به عبارتی همان بالابر، به وسیله نقلیه عمودی گفته می شود که انسان و یا اشیا را در طی چند طبقه جا به جا می کند. این وسیله نقلیه از تعداد بسیار بالایی وسیله و تجهیزات تشکیل شده است. ساختار کلی این تجهیز پیشرفته به این گونه است که موتور آن نیروی لازم جهت حرکت را تولید می کند و تابلو فرمان، وظیفه توقف های خودکار و کنترل آن را بر عهده دارد.

همه ی ما در این سال ها شاهد پیشرفت چشم گیر صنعت آسانسور بوده ایم و مشاهده کرده ایم که این صنعت بسیار مورد نیاز مردم است و همچنین بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته است، زیرا هر چه جلو تر می رویم بلر تعداد آسمان خراش ها افزوده می شود و این امر موجب افزایش نیاز به آسانسور می شود.

در زیر به تحلیل و بررسی نوعی آسانسور می پردازیم.

 

پکیج آسانسور به چه معناست؟

در واقع پکیج آسانسور به کلیه تجهیزات آسانسوری گفته می شود که به طور کامل از کمپانی های خارجی وارد می شود. به طوریکه بزرگترین قطعه از موتور و ریل گرفته تا حتی واشر پیچ رو هم شرکت تولید کننده می فرستد. در این نوع آسانسور معمولا شخص نصاب هیچ نیازی به جوش کاری و سنگ فرز و… ندارد، زیرا همه چیز از پیش تعیین شده است و همه چیز در جای مشخص خود قرار گرفته است.

آسانسور پکیج در کارکرد اصلی تفاوتی با کارد کرد آسانسور های ترکیبی ندارد اما از تابلو فرمانی با آپشن های بیشتر بهره می برد.

البته این موضوع گفتنی است که این کالاهای وارداتی تبدیل به سو استفاده و سودجویی های افراد زیادی در صنعت آسانسور شده است و ضرر آن به کارفرمایانی وارد می شود که به اندازه کافی، در این باره اطلاعات ندارند. منظور از سودجویی افراد این است که از آن جایی که در دنیا، هیچ کمپانی ای وجود ندارد که تمامی قطعات آسانسور را بدون هیچ گونه کمبودی تولید کند، کسی حق ندارد که ادعا کند که پکیج وارداتی اش کاملا ساخت یک برند معتبر می باشد، اما متاسفانه خیلی از شرکت ها این ادعا را دارند و کافرمایان بی اطلاع، بشدت دچار ضرر و زیان می شوند.


مقایسه نصب آسانسور های پکیج و آسانسور های ترکیبی

در حالت کلی آسانسور ها را از لحاظ نحوه نصب می توان به دو دسته آسانسور های ترکیبی (assembli و آسانسور های پکیج (package تقسیم کرد.

آسانسور ترکیبی به آسانسور هایی گفته می شود که هر قطعه آن محصول و ساخت یک شرکت و برند جداگانه می باشد و کل آسانسور، ترکیبی از چندین برند و مارک است.

آسانسور پکیج که به آن آسانسور مونتازی نیز گفته می شود، از قطعاتی که کاملا مونتاژ یک شرکت و یک برند هستند، تشکیل می شود و در واقع یک پکیج واحد را شامل می شوند. در این نوع آسانسور ها، همه ی قطعات دارای اندازه ای بر طب نقشه ی واحد منحصر به فرد یک چاه خاص می باشند.

 

مزایا و معایب آسانسور های پکیج و مقایسه آن با آسانسور های ترکیبی

در آسانسور های پکیج (package)، تمامی قطعات و تجهیزات آن، ورداتی از کشور تولید کننده می باشد و هیچ شرکت تولید کننده آسانسور دیگر، در ساخت این این پکیج نقشی ندارد.

اما در آسانسور های ترکیبی و یا همان (assembleغالبا دیده شده است که قطعات این آسانسورهای ترکیبی  از انواع و اقسام کشور های اسپانیا، آلمان، ژاپن، ایتالیا، چین و … وارد می شوند.

در کشور ایران نیز این قطعات تولید می شوند و بسیاری از تابلو فرمان های این نوع آسانسور ها، ساخته شده در ایران هستند.

 

نکات مهم در مقایسه این دو نوع آسانسور

  • آسانسور های پکیج دارای طراحی و تلید قطعات با کیفیت بسیار عالی هستند اما در آسانسور های ترکیبی با توجه به این که از برند ها غیر معتبر هم استفاده می شود، کیفیت مقداری پایین تر است.
  • در آسانسور های ترکیبی میزان محدودیت در سرعت و تعداد توقف بسیار بیشتر از آسانسور های پکیج است به گونه ای که می توان گفت در آسانسور های پکیج اصلا محدودیتی وجود ندارد.
  • در آسانسور های پکیج، از آن جایی که تمامی قطعات محصول یک برند هستند و از لحاظ کیفی تقریبا هم سطح هستند، میزان خرابی نیز کمتر از آسانسور های ترکیبی می باشد. زیرا که در آسانسور های ترکیبی این تنوع در برند ها باعث زیر سوال رفتن برند های خوب نیز می شود، زیرا کافی است یک قطعه از برند نامعتبر باعث ایجاد خرابی شود و کارکرد همه ی قطعات دیگر را معلق سازد. 
  • آسانسور های پکیج دارای هزینه نصب و سرویس و نگهداری و… بسیار بالایی هستند، و البته این موضوع هم مهم است که سرویس و نگهداری برای این آسانسور ها فقط از طریق شرکت وارد کننده صورت می گیرد. اما در آسانسور های ترکیبی این موضوع کاملا عکس است. 
  • مدت زمان لازم برای اجرا و تحویل پروژه آسانسور های پکیج بیشتر نوع ترکیبی است، زیرا که هیچ کدام از قطعات آسانسور پکیج به راحتی پیدا در ایران پیدا نمی شود.
  • اگر در آسانسور ترکیبی قطعه ای خراب شود، جای نگرانی نیست و خرید آن قطعه ممکن است اما در آسانسور های پکیچ خرید جزئی قطعات امکان پذیر نمی باشد.
  • به دلیل وجود تحریم های زیاد، تامین قطعات برای آسانسور های پکیج بسیار سخت است ولی در آسانسور های ترکیبی این سختی وجود ندارد. 

نصب آسانسور های پکیج

توجه داشته باشید که برای خرید آسانسور پکیج، فقط به خرید قطعات مرغوب دقت نکنید و نحوه ی نصب آن را نیز در اولویت هایتان قرار بدهید.

نصب یک آسانسور خوب، باید تحت نظارت و کنترل مهندسی دقیق صورت گیرد، تا آسانسور مورد نظر دارای عملکرد خوب باشد و همچنین باید تمامی مراحل نصب با دستگاه های اندازه گیری با دقت تمام و توسط مهندسین مربوطه صورت گیرد. 

 

قیمت و خرید آسانسور پکیج

ما در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان همراه را، اندکی با آسانسور پکیج و مزایا و معایب آن آشنا کنیم و هدفمان از بیان کردن این مطالب، کمکی هر چند کوچک، در انتخاب شماست. امیدواریم که با خواندن این مقاله، بر دانش شما افزوده شود.


آسانسور پکیج شرکت ستاره فراز

شرکت ستاره فراز نما با تکیه بر اعتبار بین‏المللی خود و مطالعات میدانی دقیق و منحصر به فردی که در تمامی پروژه های آسانسور و پله برقی خود انجام می دهد همواره به عنوان یک شریک تجاری مناسب و مورد وثوق برای شرکت های بین المللی مورد احترام بوده و سابقه همکاری خوبی با انواع شرکت های آسانسوری اروپایی و آسیایی را در کارنامه خود دارد.
مدیران ارشد شرکت ستاره فراز نما در سال های اخیر با توجه به گسترش صنعت آسانسور و پله برقی در کشور اقدام به اخذ نمایندگی از شرکت های مختلف آسانسوری در اروپا و آسیا نمودند که با توجه به ملاحظات داخلی این روند همچنان ادامه دارد.
در اصطلاح عمومی آسانسوری ها به انواع آسانسورهایی که به صورت کلی تمام قطعات و تجهیزات آن از خارج از کشور و توسط یک کمپانی تحت یک برند خاص تامین می شود آسانسور پکیج نامیده می شود که معمولا طرفداران آن سازندگان ابنیه و معماران مشکل پسند هستند.
نکته حائز اهمیت در سفارش گذاری آسانسورهای پکیج اندازه برداری های دقیق و نقشه کشی های حرفه ای و رعایت درست زمان بندی پروژه است که شرکت ستاره فراز نما با در اختیار داشتن واحد فنی و مهندسی و کنترل پروژه متبحر خود به خوبی از این مهم برآمده و بهترین ابعاد و اندازه برای کابین و بهترین راندمان را جهت سیستم کل آسانسور تضمین می کند.