قیمت آسانسور در بازار

قیمت آسانسور در بازار

یکی از موضوعات مهم در خرید هر کالایی قیمت آن است که این موضوع زمانی که در کنار تعیین کیفیت کالا قرار بگیرد معنای متفاوتی می پذیرد. همه ما می دانیم که بالا بودن قیمت یک کالا دلیل بر بالا بودن کیفیت آن نیست و بالعکس. بنابراین همه افراد به دنبال خرید یک کالای با کیفیت متناسب با قیمت آن هستند و در انتخاب های خود علاوه بر کیفیت ، قیمت کالا را نیز در نظر می گیرند.

امروزه با پیشرفت چشمگیری که صنعت ساختمان سازی داشته است ، مهندسان ساختمان موفق به طراحی و ساخت ساختمان هایی سر به فلک کشیده شده اند که این ساختمان های سر به فلک کشیده نیاز به امکانات رفاهی خاصی دارند. یکی از امکانات ضروری برای ساختمان های بالای 4 طبقه آسانسور است تا جایی که آسانسور را قلب تپنده ساختمان ها می دانند.

حال که اهمیت وجود آسانسور را متوجه شدیم بهتر به نکات مهم در مورد آسانسور نیز توجه داشته باشیم. هرچند انتخاب یک شرکت نصب آسانسور حرفه ای و مجرب می تواند شما را از دانستن خیلی از نکات تخصصی بی نیاز کند اما دانستن نکات عمومی در این زمینه می تواند کمک زیادی به شما داشته باشد.

بر هیچکس پوشیده نیست که آسانسور در عین حال که بسیار کارآمد و باعث آسایش است می تواند سبب سلب آرامش و مخاطره انگیز نیز باشد بنابراین بایستی در انتخاب آسانسور دقت بسیار بالایی داشته باشید. در کنار درنظر گرفتن تمامی نکات ایمنی و فنی و هم چنین اصالت کالای قطعات آسانسور ، توجه به قیمت آسانسور از نکاتی است که می تواند تجربه یک خرید موفق و دلچسب را برای شما به ارمغان آورد.

در این مقاله به بررسی کامل قیمت آسانسور در بازار خواهیم پرداخت تا شما بتوانید بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید.

قیمت آسانسور

قیمت آسانسور
قیمت آسانسور

در تعیین قیمت آسانسور عومل مختلفی تاثیر گذار است که عبارتند از :

  • نوع آسانسور : انواع مختلفی از آسانسور وجود دارد که شما بایستی با توجه به عواملی از جمله ارتفاع ساختمان ، ظرفیت آسانسور مورد نیاز و … یکی از آن ها را انتخاب کنید. بدیهی است که به عنوان مثال هرچه ظرفیت آسانسور بالاتر رود به این معنی است که نیازمند قطعات پر قدرت تر و بالطبع با قیمت بالاتری است بنابراین سعی کنید در این زمینه با کارشناسان در این حوزه مشورت کنید تا اشتباهی در انتخاب نوع آسانسور نداشته باشید. آسانسورها به طور کلی به چند دسته تقسیم بندی می شوند که عبارتند از :
  • آسانسورهای گیربکس دار
  • آسانسورهای بدون گیربکس
  • آسانسور روملس
  • آسانسور های هیدرولیک
  • برند قطعات آسانسور : قطعات آسانسور به دو دسته الکترونیکی و مکانیکی دسته بندی می شود که برای یک انتخاب خوب بهتر است جهت شناسایی و خرید قطعات اصل و با ضمانت به نمایندگی های معتبر مراجعه نمائید. هر قطعه الکترونیکی ممکن است توسط تولید کنندگان مختلفی ارائه شود که این مورد بر قیمت آسانسور تاثیر زیادی را خواهد داشت.
  • ضمانت نامه : یکی از اصول اساسی در خرید کالا که در قطعات الکترونیکی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد ، داشتن ضمانت نامه معتبر است که تاثیر زیادی بر قیمت آن دارد.
  • نصب : یکی از مواردی که ممکن است آن غافل شوید ، نصب آسانسور است. این مرحله از مهم ترین اقدامات انجام کار می باشد زیرا در صورت وجود هرگونه مشکل می تواند هزینه های مالی و حتی جانی را در پی داشته باشد. هرچند در ابتدا هزینه نصب در قیمت آسانسور حساب نمی شود اما به طور کلی و با توجه به این که شرکت های نصاب آسانسور ممکن است هزینه های متفاوتی را برای ارائه خدمات خود در نظر بگیرند ، از ابتدا این موضوع را درنظر داشته باشید.
  • پشتیبانی ، نگهداری و تعمیرات : ما پیشنهاد می کنیم در انتخاب شرکت نصب آسانسور خود دقت بسیار زیادی داشته باشید تا در اموری مانند پشتیبانی ، نگهداری و تعمیرات آسانسور دچار مشکل و سردرگمی نشوید. یک شرکت نصب آسانسور حرفه ای و با تجربه می تواند خیال شما را از هزینه های سرسام آور جهت سرویس و تعمیرات دوره ای راحت کند. هرچند این هزینه ها در همان ابتدای نصب آسانسور پرداخت نمی شود اما هزینه ای است که سالیانه و یا حتی چندین بار در سال مجبور به پرداخت آن هستید و بهتر است در ابتدای کار دقت کافی را به این مورد نیز داشته باشید.

به طور کلی تنها کاری که شما نیاز دارید انجام دهید این است که یک شرکت نصب آسانسور حرفه ای و مجرب پیدا کنید که بتواند نیاز ساختمان شما را به خوبی درک کند و با توجه به نیاز شما اقدام به نصب آسانسور مناسبی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه  نماید و در نهایت نیز پشتیبانی خوبی را ارائه نماید. لازم به ذکر است که شناخت شرکت نصب آسانسور مجرب می تواند از طریق مشاهده نمونه کارهای آن شرکت ، تاریخچه شرکت و هم چنین اطلاعات کلی در مورد قطعات آسانسور و قیمت قطعات آسانسور باشد.

پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر با قطعات آسانسور مقاله قطعات آسانسور را مطالعه نمائید.

مجموعه خدمات فنی، مهندسی و بازرگانی سخاوت مفتخر است که از سال 1373 تا کنون اقدامات مهمی در زمینه طراحی و تولید انواع قطعات آسانسور داشته است و توانسته است گامی مهم در ارتقاء کیفیت قطعات آسانسور بردارد. به همین منظور جهت استعلام قیمت ، مشاوره و هرگونه سوالی در خصوص آسانسور یا قیمت آسانسور می توانید با مشاوران مجموعه سخاوت در ارتباط باشید.

قیمت آسانسور ۹۹

با توجه به معیارها و عواملی که در بالا جهت تعیین قیمت آسانسور ذکر شد و هم چنین با توجه به نوسانات شدید قیمت در سال 99 ، هم اکنون قطعات آسانسور افزایش قیمت بسیار بالایی را داشته است. هرچند تثبیت قیمت یکی از دغدغه های اساسی مدیران تمامی مجموعه های تولیدی و هم چنین شرکت های نصب آسانسور می باشد اما هنوز هم نمی توان قیمت ثابتی را برای آسانسور در سال 99 بیان کرد. بنابراین جهت استعلام آخرین قیمت آسانسور بهتر است در زمانی که قصد خرید آسانسور یا قطعه ای از آسانسور را دارید با شرکت های معتبر در این زمینه ارتباط برقرار کرده و پیش فاکتور دریافت نمائید و توجه داشته باشید که در مهلت اعلام شده در فاکتور اقدام به خرید آسانسور نمائید.

برای استعلام قیمت آسانسور 99 می توانید با کارشناسان مجموعه خدمات فنی، مهندسی و بازرگانی سخاوت در ارتباط باشید.

قیمت آسانسور خانگی

قیمت آسانسور خانگی
قیمت آسانسور خانگی

در یک نوع تقسیم بندی آسانسور بر اساس نوع کاربری آن را به دو دسته کلی زیر تقسیم بندی می کنند :

  1. اولین دسته آسانسورهایی هستند که افراد برای جا به جایی بین طبقات یک ساختمان از آن استفاده می کنند که به عنوان مثال می توان به آسانسور های مسافربری ، باربری و … اشاره نمود.
  2. دسته دوم آسانسورهایی هستند که غالبا برای مواردی مثل حمل بار ، کارهای خدماتی و … مورد استفاده قرار می گیرد و افراد برای استفاده از این نوع آسانسورها مجاز نیستند و ممکن است خطراتی برای استفاده توسط افراد داشته باشد.

آسانسور خانگی به دلیل اینکه با هدف جا به جایی افراد بین طبقات مختلف یک ساختمان نصب می گردد در دسته اول این تقسیم بندی قرار می گیرد. و گاهی اوقات مشاهده می کنیم که در بندی از قوانین ساختمان ها عنوان شده است که از آسانسور جهت حمل بار استفاده نگردد که این موضوع حتما بایستی توسط ساکنین رعایت گردد.

در تعیین قیمت آسانسور خانگی نیز عوامل کلی که در بالا ذکر شد تاثیر گذار است. اما قیمت آسانسور خانگی در سال 98 با ثباتی نسبی دارای قیمتی حدود 75 تا 90 میلیون تومان متغییر بود. هرچند نوسانات قیمت آسانسور در سال 99 به حدی زیاد بوده است که با قیمت آسانسور در سال 98 قابل مقایسه نیست اما می توانید برای اطلاع دقیق از قیمت آسانسور در سال 99 با کارشناسان مجموعه سخاوت ارتباط برقرار کرده و قیمت به روز آسانسور را دریافت نمائید.

توجه داشته باشید که عوامل موثر در تعیین قیمت آسانسور را حتما مدنظر قرار دهید. به عنوان مثال قیمت آسانسور هیدرولیکی حدوداً 10 الی 15 درصد نسبت به قیمت آسانسور کششی ارزان تر است. البته باید توجه داشته باشید که مشخصات ساختمان از جمله تعداد طبقات ، سن ساختمان و … نیز در انتخاب نوع آسانسور تاثیرگذار است.

قیمت آسانسور هیدرولیکی

قیمت آسانسور هیدرولیکی (آسانسوری مناسب برای ساختمان هایی با 6 توقف یا کمتر و ظرفیتی بین 300 تا 2000 کیلوگرم می باشد) نیز تحت تاثیر نوسانات قیمت افزایش یافته است و می توان محدوده ای تا را برای قیمت آسانسور هیدرولیکی در سال 99 در نظر گرفت. آسانسور های هیدرولیکی از نظر قیمت بسیار به صرفه هستند و فضای کمی را اشغال می کنند همچنین درصد خرابی قطعات بسیار کم است.

با این حال ممکن است نیاز به استعلام قیمت آسانسور هیدرولیکی به روز داشته باشید که می توانید با کارشناسان مجموعه سخاوت در ارتباط باشید و استعلام قیمت آسانسور مناسب خود را درخواست کنید.

قیمت آسانسور کششی

این نوع آسانسور که یکی از متداول ترین نوع آسانسورهای مورد استفاده در دنیا می باشد ، قیمتی بالاتر نسبت به قیمت آسانسور هیدرولیکی دارد ولی دارای مزایا و امکانات بیشتری نیز می باشد. به عنوان مثال برای ساختمان های با طبقات بالای 5 طبقه نمی توان از آسانسور هیدرولیکی استفاده کرد ولی آسانسور کششی به راحتی جوابگوی ساختمان هایی با تعداد طبقات بالا است.

با توجه به تنوع زیاد آسانسورهای کششی نمی توان قیمت ثابتی را برای این نوع آسانسور در نظر گرفت. به همین دلیل بایستی به وسیله مشورت با متخصصان و کارشناسان این حوزه ، ابتدا نوع آسانسور کششی را تعیین نمائید سپس قیمت آسانسور کششی را به صورت به روز دریافت کنید.

نکته : آسانسورهای کششی در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که از این نظر دسته بندی های خاصی را دارند. اما به طور کلی آسانسورهای کششی به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند :

  1. آسانسورهای کششی دارای گیربکس
  2. آسانسورهای کششی گیرلس
  3. آسانسورهای بدون موتورخانه

آسانسورهای کششی در زمینه های مختلفی از جمله کشاورزی ، اماکن صنعتی ، پارکینگ ها ، بیمارستان ها (آسانسورهای حمل تخت ، آسانسورهای برانکا بر) ، ساختمان های مسکونی و … مورد استفاده قرار می گیرد. بدین منظور جهت تعیین قیمت آسانسور کششی مورد نیاز خود می توانید با کارشناسان مجموعه سخاوت در ارتباط باشید تا اطلاعات قیمتی دقیقی از آسانسور مناسب برای شما در اختیارتان قرار دهند.

همان طور که در این مقاله مطالعه نمودید ، عوامل بسیاری می تواند در تعیین قیمت آسانسور تاثیرگذار باشد. اما باید توجه داشته باشید که در انتخاب یک آسانسور تنها نباید به قیمت آن توجه کرد و نکات زیادی را باید در نظر داشته باشید تا در آینده متحمل خسارت نشوید. از جمله این نکات می توان به این موضوع اشاره کرد که همانطور که وجود یا عدم وجود آسانسور در یک ساختمان به عنوان مزیت یا عیب آن بیان شود ، داشتن آسانسوری قوی (چه از لحاظ ظاهری چه از لحاظ فنی) هم می تواند تاثیرات زیادی را برای ساختمان داشته باشد و یا حتی اگر هم به عنوان منزل شخصی خودتان قصد نصب آسانسور را دارید ، ایمنی که مهم ترین نکته در استفاده از آسانسور است ممکن است با استفاده کردن از قطعات بی کیفیت (که منجر به کاهش قیمت کلی آسانسور می گردد) به خطر بیفتد و آسیب های جبران ناپذیری را به اهالی ساختمان وارد کند.

امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده لازم را برده باشید و بتوانید انتخاب آسانسوری درست به همراه قیمت مناسب و مقرون به صرفه را داشته باشید. پیشنهاد می شود قبل از هرگونه اقدام جهت خرید و نصب آسانسور با مشاوره های مجرب و با سابقه در این زمینه ارتباط داشته باشید.

پیوند های اشتراک گذاری پست

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه