آسانسور مدرن و زیبا

آسانسور مدرن و زیبا

آسانسور در ساختمان ها علاوه بر حمل و نقل افراد و بار بین طبقات مختلف ساختمان، می تواند به لوکس و زیبا کردن ساختمان نیز کمک کند. از این رو یکی از معیارهای انتخاب آسانسور و قطعات آسانسور، ظاهر آن ها می باشد. در این مقاله ویژگی های آسانسورهای مدرن و زیبا را بیان کرده ایم که می توانید با مدنظر قرار دادن آن ها در انتخاب آسانسور بیشتر دقت نمائید.

نکته ای که باید به آن توجه شود این است که داشتن یک آسانسور مدرن و زیبا در ساختمان، ارزش و قیمت ساختمان را بالا می برد بنابراین اگر با قیمت بالای آسانسورها یا قطعات آسانسور که زیبایی ظاهری بیشتری دارند مواجه شده اید به این نکته نیز توجه نمائید که در آینده بر قیمت کلی ساختمان شما تاثیرگذار خواهد بود.

قطعات آسانسور مدرن و زیبا

آسانسور از قطعات الکترونیکی و الکترومکانیکی تشکیل شده است که اگر قصد انتخاب و خرید آسانسور زیبا را داشته باشید باید به زیبایی و مدرن بودن برخی از قطعات که قابل مشاهده توسط کاربران هستند توجه نمائید. از جمله این قطعات می توان موارد زیر را نام برد:

  1. دیواره های کابین
  2. سقف کابین
  3. کف کابین
  4. آیینه کابین
  5. دستگیره داخل کابین
  6. پنل طبقات و صفحه نمایشگر طبقات
  7. موزیک و صدای گویای کابین
  8. درب های آسانسور

کابین آسانسور

کابین آسانسور
کابین آسانسور

کابین آسانسور همان اتاقکی است که افراد درون آن قرار می گیرند و بین طبقات بالا یا پایین می روند. کابین آسانسور یکی از قطعات ظاهری آسانسور است که کاربران می بینند بنابراین برای زیباتر شدن آسانسور باید به کابین آسانسور توجه ویژه ای نمود. کابین آسانسور شامل دیواره، سقف، کف، دستگیره ها و آیینه می شود.

دیواره کابین

دیواره کابین می تواند حس شیک بودن را به خوبی منتقل کند. برای دیواره کابین از جنس های مختلفی استفاده می شود که متداول ترین آن استیل است. اما به طور کلی دیواره کابین در مدل های زیر وجود دارد:

  • کابین با دیواره چوبی (ام دی اف)
  • کابین با دیواره تمام استیل
  • کابین با دیواره ترکیبی از استیل و چوب
  • کابین با دیواره ورقه گالوانیزه

کابین با دیواره چوبی (ام دی اف)

استحکام و مقاومت دیواره چوبی نسبت به سایر جنس هایی که دردیواره کابین به کار برده می شود بالا است. و با توجه به تنوع رنگ و مدلی که در ام دی اف ها وجود دارد می توان با توجه به سایر اجزای ساختمان یکی از آن ها را انتخاب نمود.

کابین با دیواره تمام استیل

کابین های با جنس دیواره تمام استیل متدوال ترین نوع کابین محسوب می شوند و از شیک ترین نوع کابین ها به حساب می آیند. البته لازم به ذکر است که نگهداری از این نوع کابین ها کمی سخت تر از سایر انواع کابین است. زیرا جای انگشتان دست یا پا به راحتی روی استیل دیده می شود. این کابین ها به ضربه حساس هستند و بهتر است در موقع اسباب کشی از این آسانسورها استفاده نکرد. به طور کلی می توان گفت بهتر است از کابین با دیواره تمام استیل در ساختمان هایی استفاده شود که دارای سرایدار مقیم ساختمان هستند تا به نظافت به موقع بر زیبایی و شیک بودن آسانسور بیفزاید.

کابین با دیواره ترکیبی از استیل و چوب

ترکیبی از ورق های کامپوزیت و ورق های استیل در کابین دیواره کابین آسانسور جلوه زیبایی به آسانسور می دهد و تنوع در انتخاب را زیاد می کند.

درب آسانسور

درب آسانسور
درب آسانسور

درب آسانسور نیز یکی دیگر از بخش های ظاهری آسانسور می باشد که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی آسانسور دارد و یک درب آسانسور زیبا می تواند نمای لوکسی به ساختمان ببخشد.

سقف کابین آسانسور

سقف کابین کمتر از سایر اجزای کابین دیده می شود اما زیبایی آن هم در زیبا و مدرن بودن آسانسور تاثیرگذار می باشد. هم چنین برای نورپردازی آسانسور که یکی از ویژگی های آسانسورهای لوکس است، سقف کابین نقش مهمی دارد.

برای زیباتر شدن سقف کابین آسانسور که می تواند از انواع جنس ها از جمله استیل، ورق های کامپوزیت و فرمیکا یا انواع طلق باشد را به وسیله برش لیزر طرح های مختلفی پیاده سازی می کنند و نور پردازی های ویژه ای درون سقف اجرا می شود. هم چنین می توان از سقف های زیبای مشبک استفاده نمود و از لامپ های توکار ال ای دی نیز برای روشنایی کابین بهره برد.

کف کابین آسانسور

از دیگر بخش های آسانسور که کاربران با آن سر و کار دارند کف کابین آسانسور است. کف کابین علاوه بر زیبایی باید از جنس مقاوم و با کیفیتی استفاده شود تا در برابر اصطکاک آسیبی به آن وارد نشود و ظاهر آسانسور را خراب نکند. برای زیباتر شدن کف کابین از انواع سنگ های زیبا مثل سنگ ساده ، سنگ معرق ، لمینیت ، پارکت و کف پوش های PVC استفاده می شود. کف پوش های پی وی سی نسبت به سایر کف پوش ها مقاومت بیشتری دارند.

آیینه داخل کابین آسانسور

وجود آیینه داخل آسانسور فراتر از چیزهای معمولی است که افراد از آن استفاده می کنند و جنبه روانی برای افرادی که ترس از آسانسور دارند نیز دارد زیرا وجود آیینه در کابین باعث می شود فضای آسانسور بزرگتر به نظر برسد و به فرد احساس گیر افتادن منتقل نشود. برای زیباتر شدن کابین آسانسور به آیینه ها نیز توجه شده است و انواع تزیینات مربوط به آیینه نیز به کار گرفته می شود.

دستگیره داخل کابین آسانسور

دستگیره آسانسور که معمولاً زیر آیینه نصب می شود کارایی هایی از جمله استفاده از آن توسط سالمندان و افراد ناتوان برای سهولت در ایستادن، ایجاد فاصله برای جلوگیری از برخورد افراد به آیینه و شکسته شدن آن و … دارد و با توجه به این که مستقیماً با مسافران آسانسور در ارتباط است، برای داشتن آسانسور مدرن و زیبا باید به این بخش نیز توجه شود.

پنل شستی های داخل کابین آسانسور

پنل شستی های داخل کابین آسانسور
پنل شستی های داخل کابین آسانسور

یکی از بخش های مهم و تاثیر گذار بر زیبایی و لوکس بودن آسانسورها، پنل شستی داخل کابین آسانسور است. به همین منظور تولیدکنندگان پنل شستی داخل کابین آسانسور انواع مختلفی از این پنل ها را تولید کرده اند و افراد با سلیقه های مختلف از بین آن ها انتخاب می کنند. در زیر تعدادی از این پنل های داخل کابین آسانسور را مشاهده می کنید.

پیوند های اشتراک گذاری پست

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه